Chimie

Prezentare

Activitatea membrilor colectivului catedrei de chimie se caracterizează prin competenţă, profesionalism, seriozitate, dedicare, anticipare a viitorului. Suntem conştienţi de faptul că urmăm unei generaţii de profesori de chimie care au lăsat urme adânci în istoria liceului: Dalia Petrescu, Margareta Porojnicu, Luminiţa Popescu, Florin Stana.
Activitatea noastră comună încearcă să atingă în măsură cât mai mare următoarele obiective:
Pregătirea pentru examenele de bacalaureat şi admitere în învăţământul superior. An de an elevii noştri obţin note de peste 9,50 la bacalaureat şi se situează în topul admiterii la facultăţile de medicină din ţară, cu punctaje de peste 95 de puncte. Numai în ultimii 2 ani 4 eleve au obţinut 100 de puncte, alte două 99.
Pregătirea pentru înaltă performanţă. Ultimii olimpici premiaţi la olimpiadele naţionale de chimie sau interdisciplinare sunt: Alina Constantin (componentă a lotului olimpic naţional) şi Andreea Dragu (2002-2004), Mihai Cojocaru (2005-2007), Mirela Ilie (2007, 2008), Eliza Diaconescu (2008,2009), Georgiana Ghetie-Doncu (2008,2009).
Pregătirea elevilor pentru participarea la alte concursuri, la sesiuni de comunicări sau simpozioane judeţene, naţionale, internaţionale. Numărul comunicărilor prezentate depăşeşte 100 numai în ultimii doi ani. S-au remarcat prin premii şi participări la faze naţionale elevele Oana Baltă, Larisa Petre, Anda Oprea, Elena Lăzărescu, Ana Giurea, Monica Spirescu.
Pregătirea pentru viaţa de student şi de adult. Participarea elevilor la proiecte complexe implicând abilităţi ştiinţifice, lingvistice şi digitale, proiecte de educaţie pentru mediu, pentru dezvoltare durabilă, activităţi care solicită documentare riguroasă, capacitate de analiză şi sinteză, capacitate de prezentare în mod sugestiv şi convingător a rezultatelor obţinute.
Dezvoltăm în acest fel mai multe competenţe cheie: comunicarea în limba maternă şi în limbi străine, competenţele interpersonale, interculturale şi sociale, competenţele civice şi cele antreprenoriale.
Utilizăm Internetul ca mijloc rapid de comunicare şi de documentare, învăţând să analizăm pe bază de criterii riguroase utilitatea informaţiilor oferite.În acest fel dezvoltăm atât competenţele ştiinţifice cât şi cele digitale, absolut necesare într-o societate a cunoaşterii şi să contribuim la formarea competenţei esenţiale: a învăţa să inveti.